SHENZHEN Street food

Couple years ago I travelled to Shenzhen, China. I talk to my self, Soraya listen! never ever eat street food in there. NEVER! You probably do know that Chinese eat everything as long as they have 4 legs EXCEPT TABLE😅 lol. Some food disgusting to other people, so I’m not gonna risk myself to eat ‘unfamiliar food’ there.

Besides I’m afraid of unhygienic food when I’m traveling because my insurance company not gonna cover a hospital in abroad & it’s gonna slow down my trip that’s not fun when you traveling.

But when I arrived in Dongmen, Mecca of Shenzhen street food, I saw on my left there was beef kebab, on my right seafood grill with garlic and Tofu with spicy 🌶 chilies pepper, fresh steamed bakpao. GOD I am weak! I can’t help myself to not to try them.

 Lucky me, I’m back to hotel with stomach full and no problem with my stomach at all😊


Beberapa tahun yang lalu gue ke Shenzhen, Cina. Gue ngomong sama diri sendiri jangan makan jajanan di jalan disana, takut sakit perut dan juga kalian tau kan ada pribahasa kalau orang Tiongkok itu memakan segala jenis asalkan ada 4 kaki SELAIN MEJA! hehe

Dan beberapa makanannya mungkin agak kurang menarik bagi sebagian orang, jadi gue gak akan gambling makan yang akan bikin sakit perut.

Selain asuransi gue gak mengcover saat gue sakit di luar negeri, gak seru juga kan pas jalan jalan sakit perut dan kudu ke rumah sakit, bakalan buang waktu banget disana.

Tapi pada saat gue ke Dongmen, itu sejenis tempat jajanan di Shenzhen. Pas gue liat kiri kebab daging panggang, liat kanan seafood pake bawang putih wangi banget, trus tahu yang di goreng pake cabe keliatannya pedes dan enak. Gue gak bisa menahan diri buat enggak makan! akhirnya gue makan deh (anaknya sangat lemah terhadap godaan makanan yang terlihat dan tercium enak)

Untungnya gue balik ke hotel dengan perut udah kenyang banget dan gak terjadi masalah apa – apa di perut 🙂

IMG_3406.JPG
DAGING PANGGANG/SATE DAGING 
IMG_3418.jpg
FERMICILI WITH SEAFOOD/ SOUN PAKE SEAFOOD

IMG_3459.jpg

IMG_3472.JPG
SEAFOOD PANGGANG BAWANG PUTIH/ GRILLED SEAFOOD WITH FRIED GARLIC ON TOP
IMG_3479.jpg
FRIED TOFU WITH TONS OF CHILLIES/ TAHU PAKE CABE
IMG_3492.JPG
FRESH STEAMED BAKPAO & HOT MILK / BAKPAU ANGET DAN SUSU 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s