WAROENG KITA, Plaza Senayan Mall Jakarta

Hi guys, happy sunday! hope you all doing well 🙂

I had dinner at this one of Authentics Indonesian restaurant in Mall called Waroeng Kita. Nowadays it’s very hard to find authentic Indonesian food inside malls in Jakarta, because too many Japanese food.

You won’t believe me, but it’s happening for real!!. in one mall near airport Soekarno Hatta, there’s a mall called PIK in Pantai Indah Kapuk area, inside the mall I can’t find 1 (just one) Indonesian food restaurant!. All the restaurant tenants are Japanese food and Thai Food. OMG I feel like i’m not in Indonesia LOL.

Anyway speaking about food that I ate in Waroeng Kita, I ate Asem asem Iga/ sweet and sour soup of short ribs served with fresh green baby tomatoes, chilis and star fruit.

If I have an Indonesian restaurant in the future, definitely this one is my style! Such a lovely place.

This place is located at inside Foodhall Supermarket at Plaza Senayan, Jakarta. It’s a bit hard to find, but you can ask information centre inside the mall.


Hi guys selamat hari minggu dan semoga semuanya pada sehat dan baik baik aja.

Gue abis makan malem di restoran Indonesia Warung Kita di Plaza Senayan. Yah kalian tau-lah kalau yang suka ke mall. Di mall -mall gede Jakarta sekarang susah banget cari makanan Indonesia.

Pengalaman gue pas dari Bandara Soekarno Hatta Jemput temen, eh cari tempat makan kan, melipirlah kita ke daerah PIK (Pantai Indah Kapuk) masuk mall PIK trus KALIAN GAK BAKALAN PERCAYA DEH, itu satu mall isinya makanan Jepang dan beberapa masakan Italy dan Thailand. Buset dah! gue udah kayak bukan di Indonesia rasanya. Susah bener cari 1 (satu) aja restoran Indonesia. Mana waktu itu temen gue kan dari Malaysia dan jarang banget makan makanan Indonesia, sehingga akhirnya terpaksa makan masakan thailand yang agak-agak asia rasanya waktu itu.

Anyway udahan ceritanya dan lanjut ke makan malem yang gue makan tadi. Gue makan asem – asem Iga yang disajiin pake tomat ijo, cabe rawit oranye dan belimbing wuluh, seger banget rasanya.

Kalo gue punya restoran Indonesia, udah jelas ini bakalan jadi tema restoran gue.

Ini lokasinya di Plaza Senayan, patokannya cari aja foodhall di lantai bawah, masuk ke foodhallnya. Emang tempatnya agak gak keliatan dan susah di cari. Tapi temen temen bisa tanya aja ke bagian informasi untuk dapetin lokasi ini.

Ribs Soup for 100,000 IDR/ 7 USD
Steamed Rice/ Nasi Putih
Spring Roll 2.25 USD/ 13,000 IDR
Hot Javanese tea style for 20,000IDR/ 1.50 USD
I Love this chair, so cozy.
ambience of the restaurant
their sign/ logo. this place is hidden place in Plaza Senayan (a bit hard to find, you have to ask the information service to find this place, or find foodhall in plaza senayan)

 

Thank you 🙂

Terima kasih 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s